[o1] Zmiany fabryczne w lewej tylnej części auta w 1999?
Witam.
Trafiłem przypadkiem na informację, że w O1 w 1999 roku nastąpiła drobna zmiana techniczna mająca na celu zlikwidowanie uciążliwego stukania podczas jazdy w lewej tylnej części auta - coś w rejonie zawias/zamek/tylne drzwi/nadkole itp. Kiepsko znam czeski.
Czy ktoś wie może coś więcej na ten temat? Bo akurat coś mi z tyłu po lewej grzechocze i nie umiem dojść co to takiego, a mam akurat rocznik 1999
A ja mam '03 i właśnie mi coś stuka z lewej z tyłu i nie umiem zlokalizować przyczyny (najbardziej oczywiste czyli bałwanki wymieniłem).
U mnie powodem nie jest zawieszenie - tłucze się coś wyżej i bardziej z przodu. Jakby w okolicy rygla zamka w nadkolu. Tylko nie wiem co to może być, bo teoretycznie nic tam nie ma.
Nie potrafię teraz znaleźć - był to pojedynczy post na czeskojęzycznym forum, zacząłem zaraz szukać po necie informacji na temat tej zmiany i nie udaje mi się znaleźć ponownie tej strony
[ Dodano: Czw 08 Sie, 13 17:52 ]
Zamieszczone przez Tobi77
Jak się wkurzę to wywalę wszystkie plastiki z bagażnika i potem będę szukał dalej.
Już tak zrobiłem - wywaliłem z tyłu całą tapicerkę aż do podszybia, całą kanapę (dywanik tylko został), boczki drzwi, mechanizmy szyby, zmieniarkę i wszystko z bagażnika - koło zapasowe, zerwałem nadkola itp. I g... za przeproszeniem, dalej coś stuka. Na pewno nie jest to nic pod spodem auta, żadne zawieszenie itp[. Teraz za to mając puste auto jestem na 90% pewien, że to gdzieś w okolicy zamka na nadkolu, mniej więcej też na tej wysokości. W nadkolu nic nie ma, nie udało mi się wymacać ręką, został tylko ten zakichany zamek - ale nie bardzo wiem, jak go wyjąć na razie i co tam potem w środku będzie
a nie ma poprostu luzu na zawiasach, sprawdz drzwi ewentualnie sam zamek czy dobrze dokrecony lub rygiel. na probe owin rygiel tasma np. izolacyjna.bywa ze z tylu tez pojawiaja sie luzy.
A ja mam '03 i właśnie mi coś stuka z lewej z tyłu i nie umiem zlokalizować przyczyny (najbardziej oczywiste czyli bałwanki wymieniłem).
auta na bazie GIV mają pewną wadę wrodzoną, znaczy słabe amory z tyłu. dość często stuki pochodzą od rozwalonej tulejki na końcu amortyzatora, a buda auta potrafi pewne dzwięki przenosić w inne miejsce i dlatego trudno to zlokalizować.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz